Inhoudsopgave
Mobiele koffiebar bij open huis
Met een mobiele koffiebar de gasten ontvangen bij een open huis is hot! Net zoals de verse koffie die op locatie door een barista geschonken wordt. Het is een handige manier om bezoekers welkom te heten en tijdens de opening te voorzien in luxe koffie’s, cappuccino’s en allerlei theesoorten. Je ziet steeds vaker dat de koffie bij een open huis wordt geschonken door barista’s. Zij kunnen veel zorgen uit handen nemen, terwijl ze ook nog eens het visitekaartje zijn bij de opening.
Bezoekers trekken met koffietruck op opening huis
Zowel particulieren als bedrijven trekken de aandacht door een koffietruck in te huren op een open huis. Het is een mooie manier om reclame te maken voor het open huis. Veel koffietrucks zien er leuk uit en zijn opvallende verschijningen. Hiermee zetten mensen de opening van een huis in de aandacht.
Promoot open huis met verse koffie
Het is natuurlijk een prachtig promotiemateriaal om te laten zien dat er een koffietruck op locatie aanwezig is. Aandacht vragen middels affiches en de social media door leuke foto’s van de mobiele koffiekar online te zetten. Je kan de doelgroep op deze manier laten weten dat de koffie bij het open huis wordt verzorgt door een echte barista. GRATIS! Althans, afhankelijk van de afspraken natuurlijk. Maar op het woord gratis komen altijd mensen af.
Barista op locatie
Mensen besteden veel tijd aan het drinken van koffie, koffietijd. We willen er graag ruimte voor maken. Een combinatie met barista op locatie is dan ook bij uitstek de uitgelezen kans voor tijd en aandacht van de opening. Barista’s zijn een act op zich en stelen de show met hun waanzinnige espressomachine’s.
Mobiele koffiebarren zijn soms pareltjes om te zien. Oldtimers, bakfietsen en creatieve tafels. Maar bovenal is een barista de gangmaker op het open huis. De barista is een visitekaartje tijdens de opening en zorgt bijvoorbeeld voor ontvangst van gasten en bezoekers.
Nederland hecht waarde aan koffie, waar het ook is
Telkens meer hechten we waarde aan verse koffie en thee. Nederland is kampioen in koffieleuten. Per dag wordt er in Nederland gemiddeld 6,5 miljoen liter koffie geconsumeerd. Op jaarbasis komt dat neer op zo’n 150 liter koffie per persoon. Uit vele onderzoeken komt naar voren dat er maar weinig mensen zijn die geen koffie of thee drinken. We maken er dus veel tijd voor vrij.
Nederlanders behoren dan ook niet voor niks tot de meest enthousiaste koffiedrinkers van de wereld. Wil je de mensen tijdens het open huis zich thuis laten voelen? En zelfs een beetje speciaal? Dan is daar toch wel koffie voor nodig.
Espressobar op locatie
Wil je niet te veel poespas tijdens het open huis maar wel iedereen voorzien van een vers bakje koffie en thee? Dan zijn er ook tal van mogelijkheden. Want niet elke barista komt met een spectaculaire wagen. Wat je ook vaak ziet is een espressobar die vooral functioneel is. Wanneer de espressomachine geen ‘sta in de weg’ moet zijn, maar juist moet zorgen voor gemak en doorstroom van een menigte. Dan kan een handige espressobar een goede oplossing zijn voor de koffie tijdens het open huis.
Kosten koffie bij open huis
De kosten van het laten verzorgen van verse koffie bij een open huis verschillen. Het is vaak mogelijk om een afspraak met de barista te maken over de prijzen. Er wordt dan gekeken naar het geschatte aantal bezoekers. Veel barista’s die koffie op locatie verzorgen werken per dagdeel of per uur. Omdat de barista al op locatie moet komen om de koffie te schenken is de prijs meestal vanaf een aantal uren.
Meestal worden er meerdere koffie en theespecialiteiten aangeboden. Soms komt hier ook chocolademelk of andere koffiespecialiteiten bij. Wanneer je een barista inhuurt voor de koffie op locatie zijn er vaak ook opties om het gebak te laten verzorgen. Verse brownies, eigengemaakte carrotcakes of andere taartjes. De meeste barista’s zijn hier ook wel in thuis.
Extra mogelijkheden bij inhuren koffietruck
Naast de verse koffie, thee en lekkere gebakjes die de koffietruck verzorgt, zijn er ook bedrijven die extra’s aanbieden. Denk bijvoorbeeld aan reclamemateriaal, gepersonaliseerde koffiebekers of kop en schotel. Een banner, extra tafel en stoelen. Op deze manier kun je het in de kleuren van de huisstijl doen en de logo’s op meerdere plekken laten terugkomen, geheid een succes.